Martsmåned

28. februar siden sidst… Ups/hovsa, jeg har bare lavet mange ting og har mange bolde i luften og har haft flere, end jeg har lige nu. I får lige et indblik i hele min marts måned!

ByeMarch

Jeg har været praktik. Og holy moly jeg savner det! Den erfaring jeg fik var fantastisk! Jeg havde 3 patienter, hvor det var mig, der selv skulle stå for deres genoptræning! Det var så vildt, og voksede helt sindssyg med opgaven. Rollen som fysioterapeut, kunne jeg godt lide – heldigt nok, eftersom jeg snart er halvvejs. Nu står påsken for døren og efter påske kommer eksamen på modul 7 (og så kommer ferie i uge 16 😛 ). Der er 14 moduler på fysioterapeutstudiet, så er jeg officielt HALVVEJS når jeg er forbi eksamen ❤ Derfor er det også fedt, at komme i praktik og ikke føle sig malplaceret. Mærke, at jeg er blevet klogere, siden jeg begyndte, og at jeg kan anvende min viden, er nok det fedeste!

image

Jep jeg er på den rigtige hylde og har masser af tid til at dygtiggøre mig. Det er spændende at se, hvor min viden fører mig hen. Jeg har flere retninger jeg gerne vil i, fælles for dem er jeg gerne vil følge mine patienter i et stykke tid. Se deres udvikling og give dem successer. Personligtræner, hvor man er tovholder i andres træning, planlægger den, træner med dem og presser dem til absolut max. Børnefys., hvor jeg arbejde med børn på en specialskole, SFO, folkeskole, børnehave, specialbørnehave eller som privat. Dette kommer måske som en overraskelse for nogen, for jeg har tideligere sagt, jeg ikke skulle arbejde med børn(folkeskole/gymnasie). Jeg kunne slet ikke lide børn og var ikke sikker på jeg overhovedet ville have mine egne… En anden retning forsvaret, her ved jeg bare ikke rigtig, hvad man laver. Det lyder bare lidt sejt. Forstiller mig man skal optræne og genoptræne udsendte soldater. Drømmen er at følge de dansk håndboldherre i et stykke tid. Tror jeg – kunne også være fedt, at blive en rigtig dygtig børnefys. Alt det med at arbejde med børn, kommer sig af mit arbejde. Jeg er hjemmepasser/-træner for en pige på 8 med diagnosen infatil autisme. Et rigtig spændende job, med opture, nedture og mange udfordringer.

images images (1)

Som sagt har jeg snart modul 7 eksamen – nærmere sagt torsdag d. 9/4. Derfor sidder jeg med hovedet i bøgerne meget mere end, hvad jeg ellers normalt gør. Vi har fået 16 cases, som også er vores eksamensspørgsmål – derfor er det meget relevant at nå omkring dem alle sammen. Så føler jeg mig godt og ordentligt forberedt. Så kan jeg, når jeg sidder i forberedelsen hive casen frem på computer/papir. Dette gør jeg ikke prioritere min træning så højt som jeg burde og får kørt meget mere sukker ind, end hvad jeg har godt af. Her til aften er min mave total udspilet af sukker og overspisning. Det er jo hyggeligt lige at have lidt at gumle i, imens man alligevel bare sidder og skriver. Jeg er bare for dårlig til at lave grønsagsstave om aftenen. I løbet af dagen er jeg god til at spise ordentligt og sundt, måske ikke helt nok. Jeg får til gengæld drukket op til 4l vand. Nårh ja – jeg har fået ny drikkedunk, hvor der kan flydes op til en liter i. Det gør det noget nemmere at få drukket mere. Jeg har ikke lige holdt øje med, om jeg spiser mindre. Jeg kan mærke på koncentrationen, jeg mangler min træning, men det er bare lidt som om, har jeg været nede og træne er der lige dén ting, dén og dén og dén og dén…

Eksamen

Jeg liiiiige kan nå inden jeg sætter mig ned igen… Det er småting, men stadigvæk overspringshandlinger. Jeg går en kort tur hver dag. Det er jo bare ikke nok i mit perspektiv. Ville gerne træne mere, men føler ikke tiden er der. Alligevel skal jeg ikke på vægten eller lave målinger – er bange for resultaterne, selvom jeg ved, det er fjollet. Jeg er bare mest ”bange for”, om jeg kan få det smidt igen. Det sidder jo godt fast :-/

Eksamensforberedelse

Eksamens forberedelse…

Lidt PCOS news: En succes i lige skal have er fra weekenden. Lørdag var der arrangeret pige hygge. Det var rigtig hygge mødes, spise sammen, spille spil og så i byen… Nu er det jo bare lige det menuen var burger – lyst brød – jeg valgte at tage min egen store salat med og så spise en burger (stadig to bøffer). Pigerne kommentere slet ikke min livsstil, er nysgerrig på hvordan jeg spiser, men ser det ikke som noget dårligt.  Jeg skulle arbejde søndag, hvilket var en lille grund til jeg ikke ville drikke. En større grund var, at jeg gerne vil lære at gå i byen, feste og have det sjovt uden alkohol. Ikke på grund af det sundhedsmæssige i det – mere fordi jeg ikke altid er lige god til at styre det længere. Jeg var ikke sikker på, om jeg kunne holde det, eller ville blive revet med af stemningen… Jeg klarede det og nåede bussen morgenen efter, selvom jeg var ude til 03 – vintertid / 04 – sommertid.

"...Det her er altså hygge  mor. Du er hjemme og har flyttet "min" pude så jeg bedre kan følge med i hvad du laver. Ihh livet som luksusmis..."

“…Det her er altså hygge mor. Du er en hel del hjemme og så har flyttet “min” pude så jeg bedre kan følge med i, hvad du laver. Ihh livet som luksusmis…” – Er lige i en periode hvor dén pude er et hit. Min bedste hovedpude – typisk…

Det bedste der er sket for mig her i marts, vil jeg lige dele med jer. Jeg har altid været meget ”lodden”. Det er ikke fedt at have i ansigtet. Jeg har i mange år holdt det nede med voksbehandlinger. Da jeg var 16-17 år gik jeg til læge med det. Hun sagde den gang jeg havde lidt mere testatoren i blodet, men ikke noget hun mente vi kom noget steder med i det offentlige. Nu sidder jeg her i en alder af 22 med diagnosen PCOS. Når det så er sagt, var jeg d. 17 i Odense på deres gynækologiske afdeling. De skulle se mig og vurdere om jeg lå i ”gruppen”, for om det offentlige vil betale laserbehandling af min ansigtsbehåring. At få det permanent fjernet har været et ønske i meget lang tid. Jeg havde bare det til at sidde i baghovedet – det ikke var muligt. Selvom jeg nu havde diagnosen PCOS, var det ikke en garanti for at det offentlige ville betale behandlingen. Jeg troede ikke på det, så blev jeg ikke skuffet. Til den her undersøgelse i Odense er de til gengæld ikke i tvivl. Jeg skulle helt sikkert i behandling. Det tog noget tid, før det gik op for mig, men da det gjorde græd jeg af lettelse og glæde. Jeg smiler stadig over det. At vide der bliver gjort noget ved det permanent er så uvirkeligt, men virkelig fedt at tænke på.

 sisters-quote-500x255

Nå kan lige afslutte med at fortælle om mine planer i påsken: I morgen er der arbejde fra 10-12:30 og studiegruppe fra 14ish. Torsdag er der arbejde, hvorefter søs kommer efter mig i fatnes til noget søster hygge. Fredag kører vi sammen hjem til de gamle, hvor der er påskefrokost. Om aftenen tager vi i byen (med alkohol indblandet). Mandag (2.påskedag) er der brunch ved mormor og mor i anledningen af mormors fødselsdag. Hvor hele familien er inviteret. Spændende at se om alle kommer.

God påske alle sammen 😀

Leave a comment